بیتهای ناب

الا یا ایها الساقی ادر  کاسا  و ناولها          که عشق آسان نموداول ولی افتاد مشکلها

                                                                        حافظ

*******

گرچه می  گفت که زارت بکشم می د یدم                درنهانش نظری بامن دلسوخته بود

                                                                     حافظ

*******

زدودیده  خون  فشانم  زغمت  شب  جدایی                چه کنم که هست این ها گل باغ آشنایی

به کدام مذهب است این به کدام ملت است این       که کشند عاشقی راکه تو عاشقم چرایی...

                                           فخرالدین عراقی

*******

 یار با ماست چه حاجت که زیادت طلبیم                دولت صحبت آن مونس جان ما را بس

*******

همـنشینم ، به خیال تو و آسوده دلم          کین وصالیـست که در پی غم هجرانش نیـست
 
*******
یک چند پشیمان شدم ازرندی ومستی            عمریست پشیمان زپشیمانی خویشم
 
*******
اززندگی ام گله دارد جوانی ام          شرمنده جوانی از این زندگانی ام
 
شهریار
 
********
یادبادآن که زماوقت سفر یاد نکرد                به پیامی دل غم دیده ماشادنکرد
 
********
مژه سوزن رفوکن نخ آن زتارموکن      که هنوز وصله دل دوسه بخیه کاردارد
 
*******
نالیدن بلبل زنوآموزی عشق است     هرگز نشنیدیم زپروانه صدایی
 
*******
       به همان قدر که چشمان تودیدن دارد      حرفهای دل من نیز شنیدن دارد

********

کاشکی دلبر من از دل من یاد کند            گاه گاهی به نگاهی دل من شاد کند

ترسم آن لیلـــی رخســـــار بدان شیرینی           دل مجنون مرا روزی فرهاد کند

********

گرچه می دانم نمی آیی ولی هردم زشوق       سوی در می آیم وهرسونگاهی میکنم

********

 

 

 


 

 

           

 

نظرات 4 + ارسال نظر
گل داوودی 1386/12/14 ساعت 08:52 ق.ظ http://goledavoodi.blogsky.com

اگر از خودتون بنویسین قشنگتره!

ممنون از نظرسازنده تون

آشنا 1386/12/15 ساعت 12:59 ق.ظ

در طریق عشقبازی امن و آسایش بلاست ریش باد آن دل که با درد تو خواهد مرهمی
حافظ

فرزانه 1388/03/29 ساعت 08:51 ب.ظ

عالی بود اینم شعره خودمه
توهمون ماه منی که هر شب طوات می کنم *اگه ابری بیاد و تورو ببره اسیره خیالت می کنم

حسن 1389/04/17 ساعت 05:42 ب.ظ

عالیه آقای عبدی .موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد